Humán munkaközösség

Humán munkaközösség

Magyar nyelv és irodalom, történelem

 

Diákjaink magyar nyelv és irodalom órán bontott csoportokban, képességeiknek megfelelően tanulnak, és sajátítják el a tananyagot. Csoportjaink száma az osztályok száma plusz egy.

A csoportok egységesen haladnak, félévkor és év végén szintfelmérő dolgozat biztosítja az átjárhatóságot.

Munkaközösségünk fontos feladatának tartja az olvasóvá nevelést. Olyan kötelező és szabadon választott olvasmányokat tárunk diákjaink elé, amelyek megfelelnek korosztályuknak és érdeklődési körüknek. Ezeket az olvasmányokat gyakran csoportmunkában dolgozzuk fel.

A kompetencia alapú oktatás keretében nagy hangsúlyt fektetünk a szövegértési feladatokra. Havonta rövid szövegértési méréseket végzünk. Diákjaink az Országos Kompetenciaméréseken és felvételiken jól szerepelnek. Eredményeink megegyeznek a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumok hasonló évfolyamainak teljesítményével.

A nyelvtan, az irodalom és a történelemóránkon rendszeresen használjuk IKT-s eszközeinket, hanganyagainkat.  Gyakran nézünk filmes adaptációkat, versfeldolgozásokat, dokumentumfilmeket tanítványainkkal, hogy élményszerűvé tegyük az oktatást.

Évek óta múzeumi órákat és lehetőleg színházlátogatásokat építünk tanmeneteinkbe. Évek óta elvisszük 8.-os tanulóinkat a World Press Photo (Sajtófotó) kiállításra, látogatjuk a Van Design Center történelmi jelleű programjait. Idén a Tutanhamon Museion interaktív történelem óráján vettek részt az 5.a-sok, színházban jártak az 5.c-sek és 6.c-sek. Lehetőség szerint minél több helyre visszük diákjainkat, hogy műveltségüket több irányba fejlesszük.

 

 

Kötelező olvasmányok:

 

Ajánlott olvasmányok:

 

 

Képek a humán munkaközösség életéből